SME

Malý Hyundai Inster prichádza na trh, s priestorom čaruje ako žiaden iný

Patrí k najdostupnejším elektromobilom.

Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. (Zdroj: Peter Kálmán)

Kým niektorí výrobcovia ešte len sľubujú príchod cenovo dostupného elektromobilu do dvoch rokov, Hyundai s ním prichádza už teraz. Volá sa Inster, nie je z Číny a dokáže ponúknuť zaujímavú variabilitu interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto volal po návrate šikovného malého elektromobilu do mesta, tak už má popri Dacii Spring a Citroënu ë-C3 alternatívu.

Inster je postavený na podvozkovej platforme K1, ktorá je pevnejšia ako predošlá platforma BA známa z Hyundaiu i10 a Kie Picanto. Umožňuje tak zástavbu batérie pre elektromobil s predným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Inster je dlhý 3825 milimetrov a rázvor kolies je 2580 mm. Ide o drobné auto so šírkou len 1610 mm a kufrom s objemom 280 litrov. Ten sa však posunutím sedadiel dá zväčšiť až na 351 litrov, čo už je porovnateľná veľkosť s B segmentom áut.

Variabilitu zlepšuje aj sklápateľné operadlo spolujazdca, v aute sa dajú previezť predmety dlhé 220 centimetrov. Sklopené operadlo sa dá tiež využiť ako stolík na notebook alebo na vyloženie vystretých nôh zadného pasažiera.

Dostupná bude aj na vzhľad drsnejšia verzia Cross, ako vrchol výbavy. Aj pri nej by však mala byť svetlá výška podvozka štandardných 144 mm.

Rodiskom Insteru je Južná Kórea, kde je v ponuke aj benzínová verzia známa ako Casper. Do Európy však prichádza len ako elektromobil.

V dvoch verziách

Dostupnejší Inster má výkon elektromotora 71 kW (97 koní) a krútiacim momentom 147 Nm. Malému 1,3-tonovému elektromobilu to stačí na dosiahnutie stovky za 11,7 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Silnejšia verzia znamená výkon 85 kW (116 koní) a rovnaký krútiaci moment 147 Nm. Zrýchlenie na stovku je o sekundu kratšie a maximálna rýchlosť je o 10 km/h vyššia, teda 150 km/h.

Rozdiel nie je len vo výkone, ale aj v batérii. Slabšia má kapacitu 42 kWh pre maximálny dojazd 327 kilometrov. Silnejšia je s kapacitou 49 kWh a dojazdom do 370 kilometrov.

Súvisiaci článok Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe Čítajte 

Hyundai síce neuvádza najvyšší nabíjací výkon pri použití CCS konektora (DC), no mal by byť 85 kW. Vtedy sa auto na 80 percent nabije za pol hodinu. Doma alebo v práci sa dá využiť 11-kilowattové AC nabíjanie, vtedy malý Hyundai doplní energiu za štyri a štvrť hodiny.

Cenník Hyundai Inster97 k, 42 kWh116 k, 49 kWh
Comfort23 250 €25 050 €
Family26 630 €28 430 €
Style 31 810 €
Cross 33 040 €

Lákavý už v základe

Najzaujímavejším na Insteri je pomer ceny a výbavy. Oproti Citroënu ë-C3 je bohatšia už v základe.

Od minuloročného zverejnenia cien stihol Inster zdražieť o 560 eur, prispela k tomu aj vyššia 23-percentná DPH.

SkryťVypnúť reklamu

V základnej výbave Comfort od 23 250 eur je už automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, LED svetlá, 10,25-palcový displej infotianmentu s navigáciou, cúvacia kamera, zadné senzory, elektrické ovládanie okien, elektrické sklápanie zrkadiel, štartovanie tlačidlom či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Súvisiaci článok Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava Čítajte 

Vyššia výbava Family od 26 630 eur pridáva predohrev batérie, tepelné čerpadlo, LED zadné svetlá, strešné lyžiny, kožený vyhrievaný volant aj sedadlá, možnosť sklopiť predné sedadlá a vytvoriť si lôžkovú úpravu, posuvné zadné sedadlá, dažďový senzor, predné parkovacie senzory a bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Malé auto s výbavou veľkého

Od výbavy Style je Inster automaticky s výkonnejším elektromotorom a väčšou batériou.

Za 31 810 eur dostanete aj systém V2L s možnosťou napájať z batérie auta spotrebiče s výkonom 3,6 kW, digitálny kľúč v smartfóne, full-LED projektorové svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov s premietaním na obrazovke pred vodičom, asistenta pre cúvanie na cestu, kamerový systém so sledovaním okolia pri parkovaní a ambientné osvetlenie interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najvyššia výbava Cross za 33 040 eur dodáva Insteru drsnejší vzhľad, má špecifický dizajn nárazníkov, 17-palcové hliníkové disky a kôš na streche.

Elektromobily
Odoberať tému

Autá značky Tesla.

Predaj nových áut v apríli vo Švédsku prepadol o 80,7 percenta.


TASR 11
Súvisiace témy: Hyundai, Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 210
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 122
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 007
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 130
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 123
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 546
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 027
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 638
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Piršel: Kašleme na zdravie
  2. Lukáš Čelinák: Sankcie voči Rusku: Štyri tváre obmedzení a ich ozvena v slovenskej peňaženke
  3. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  4. Martin Eštočák: Prešov: Zdražili MHD, ale škody v mestských firmách nikto nerieši. Je čas sa postaviť!
  5. Anton Kovalčík: Ako "Volský Jano" prispel k porážke nacizmu - prvá časť.
  6. Anna Miľanová: Diktátori, sadisti v rôznych oblastiach spoločnosti, počnúc od rodín, zvyknú byť zákerne útoční...
  7. Milan Srnka: Ako poslať Fica do politického dôchodku: Opozícia musí urobiť kompromisy
  8. Štefan Šturdzík: Výstrel Igora Matoviča.
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 465
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 12 250
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 547
  4. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 825
  5. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 7 415
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 339
  7. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 665
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 688
  1. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  2. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  3. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  4. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Tupou Ceruzou: Smerákov
  7. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  8. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
SkryťZatvoriť reklamu